Akulah lelaki paling kejam! : Siapakah itu?


Assalammualaikum uolls...
Entri kali ni me nak share satu cerita pendek yang pada me boleh memberi pengajaran kepada semua khususnya kepada ummat Islam..
Jom baca di bawah ni :)

Ada tiga orang lelaki , bangga hendak menunjukkan siapa yang paling hebat antara mereka bertiga. Kita mula dengan lelaki pertama dahulu.
Dia menyerang seorang wanita, membelasahnya bertubi-tubi hingga darah berpercikan. Gigi wanita itu patah, matanya lebam. Darah mengalir dari hidung dan mulut.
Kemudian lelaki pertama itu berkata kepada dua temannya itu : "Hmm! Lihatlah! Akulah orang yang paling kejam!"
Bangun pula lelaki kedua. Dia mengoyakkan baju wanita yang sudah lemah itu. Dirogolnya di hadapan kedua-dua temannya. Masih belum cukup. Dia kemudian mencekik wanita yang sudah tidak berdaya itu sehingga mati.
"Hei! Lihat! Kekejaman aku lebih dahsyat. Bermakna aku yang paling kejam!" ujar lelaki kedua.
Lelaki ketiga pula bangun. Dia hanya tersenyum dan berkata : "Sebenarnya, akulah yang paling kejam antara kamu berdua! Aku hanya mampu menonton apa yang kalian lakukan tanpa berbuat apa-apa sedangkan wanita itu adalah keluargaku sendiri!"

Kredit : Majalah Mastika

Uolls semua faham tak situasi cerita pendek di atas. Siapa lelaki pertama, kedua dan ketiga malah siapa wanita tersebut sebenarnya...?

Ok la begini, lelaki pertama dalam cerita di atas adalah ISRAEL
Lelaki kedua pula adalah AMERIKA SYARIKAT dan sekutunya.
Wanita yang menjadi mangsa perkosa dan kebuasan itu pula adalah PALESTIN
Lelaki ketiga pula?
Sebenarnya lelaki ketiga adalah di kalangan kita sendiri iaitu UMMAT ISLAM.
Di mana kita hanya mampu melihat segala macam kedurjanaan dan kezaliman Amerika Syarikat, Israel dan sekutunya..MasyaAllah...

Andai kita tidak mampu mengangkat senjata, angkat la tangan menadah tangan berdoa kepada Allah setiap masa bagi membantu saudara Islam kita di Palestin,Gaza,Mesir
Andai kita tidak mampu berhujah,berdebat untuk menuntut kebebasan saudara kita di sana, boikot la produk-produk keluaran Amerika Syarikat,Israel dan sekutunya.


Ini semua hanyalah luahan dan pendapat ikhlas dari me..semoga saudara Islam kita di sana terus tabah dan sabar menempuh dugaan hidup..insyaAllah

Tetap senyum walaupun hati merintih sedih  ^_^

2 comments:

  1. Subhanallah.. Israel memang kejam :'(

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum, singgah dan follow di sini. Jemput ke blog saya pula ya. Terima kasih.

    ReplyDelete

Copyright by ungutinta.blogspot.com