Menci bakar membakar nie...

Kosmo! Online - Negara
Gambar dr berita Kosmo

Wahh...sekarang nie manusia makin berani buat sesuatu yang menjerut diri sendiri tanpa berfikir panjang.Dah kene balasan baru nak menyesal...sudah terlambat la beb nak menyesal menyesal nie..
Kes dalam akhbar Kosmo hari nie pasal tak puas hati sebab hubungan cinta terputus.Dah tu siap main bakar bakar harta benda orang pulak tu..Mane la pergi otak manusia yang buat kerja nie kn..
Nampak sangat la manusia tersebut tak dapat terima Qada dan Qadar dari Allah.Apa salahnya lapangkan dada terima segala ketentuan dengan seikhlas hati..senang cakap redha je la..Ini tidak, nak balas dendam segala bagai la hanya semata-mata nak puas kan hati sendiri yang kecewa konon...
So, kalau tengah kecewa sebab putus cinta ke sbb kecewa dengan hidup ke atau sebagainya kembalilah semula kepada yang asal..maksudnya dekatkan diri lagi kepada Pencipta kita iaitu Allah swt..setiap apa yang berlaku adalah aturan dari Allah dan mesti ada hikmah di sebalik apa yang telah berlaku...
Jangan hanya kerana sebab yang remeh temeh kita makin jauh dengan Allah swt..lagi teruk hubungan sesama manusia juga takut-takut akan terjejas..Wanauzubillah..

sekadar berkongsi pendapat
 
#salam sayang dari me

No comments:

Post a Comment

Copyright by ungutinta.blogspot.com