Semua orang gila tuan!

Seorang pegawai polis sampai di lokasi kemalangan.Kelihatan seorang lelaki India terbaring lemah di tepi motosikalnya yang rosak teruk akibat kemalangan.Pegawai polis tadi memangku lelaki India yang sedang terbaring itu dengan sayu dan belas kasihan


Polis : Anil, apa pasal boleh eksiden?


Anil : Semua orang gila tuan, bawa laju-laju.


Polis : ( lagi sayu campur kasihan )Siapa bawa laju Anil?


Anil : Saya dari rumah,bawa motor juga,pigi kidai.


Polis : oooo...


Anil : Saya pigi kidai.Balik kidai saya bawa moto.Ada lori laju.Banyak laju, makan saya punya jalan.Mau langgar saya punya motor.Nasib baik saya sempat elak.Tarak jadi eksiden.


Polis : Banyak nasib baik Anil.Habis siapa langgar Anil?


Anil : Ini cerita belum abis la tuan.Lagi, satu kereta makan saya punya jalan.Mau langgar saya punya depan, saya elak.Tarak jadi eksiden.Ini Tuhan punya kuasa.


Polis : Nasib baik Anil.Jadi siapa yang langgar?


Anil : Itulah tuan.Dua kali saya boleh elak.Lalu itu selekoh, ada satu pokok.Bawa banyak laju.Saya sudah banyak kali hon sama dia,dia tarak pigi tepi.Boommmm, itu pokok sudah langgar sama saya...


Polis : Citt...confirm mabuk todi haram ni.Kostabel, gari Anil ni,check level alkohol dia sekali....


hehehe...Apa la Anil nie pokok dengan kenderaan pun tak boleh nak beza...
Moral : berhati hati ketika memandu & ingatlah orang yang tersayang


# salam sayang dari me

No comments:

Post a Comment

Copyright by ungutinta.blogspot.com