Kita nak pinjam buku je...

Pada suatu petang yang suam-suam panasnya, Alif berjalan kaki ke rumah Bob...
Setibanya Alif di rumah Bob, maka terjadi la perbualan antara mereka berdua..


Alif   : Bob, boleh tak aku nak pinjam buku latihan matematik kejap?
Bob  : Buat apa? Ni mesti tak siap kerja sekolah kan..
          Lepas tu kau nak tiru aku punya pulak...
Alif   : Bukan la...
Bob  : Abis tu awak nak buat apa pinjam buku latihan aku?
Alif   : Aku nak check jawapan kau, sma tak dengan jawapan yang aku buat..
Bob  : Oooo..okey, nah bukunya..
Alif   : Terima kasih Bob, nanti dah siap check aku pulangkan semula kat kau...


P/S : siapa perasan maksud tersirat Alif nak pinjam buku kat Bob...hehehe..kecik-kecik lagi dah pandai putar belit ayat ye...ish..ishh..ishh...
Adik-adik kat luar sana jangan tiru cara Alif nie..kalau betul tak dapat selesaikan latihan cube mintak tolong dan buat perbincangan dengan kawan-kawan ye...tak elok tiru meniru nie...

#salam sayang dari me

No comments:

Post a Comment

Copyright by ungutinta.blogspot.com