Pemakaian : Serupa tak payah pakai baju

Assalammualaikum


Dah tengok gambar keratan akhbar di atas tu...apa pendapat uolls semua dengan tajuk yang me bulatkan tu...?
Emm...itu adalah pendapat dari seorang pembaca berkaitan dengan cara pemakaian kaum Hawa khusunya kepada kakitangan awam..antara luahan hati si pemberi pendapat yang me ingat adalah berkaitan pemilihan baju ke pejabat..kenapa baju kurung,jubah yang dipakai menampakkan bentuk tubuh dan sempit..kenapa tudung yang dipakai pendek sehingga ada yang menampakkan leher..
Pada pendapat me pula, kita sebagai kaum Hawa perlulah menjaga etika pemakaian tidak kira ke pejabat atau ke mana mana dan tidak kiralah bekerja dengan kerajaan mahupun swasta..dah pun di namakan kaum Hawa yang beragama Islam perlulah menjaga aurat kan... :)
Ini semuanya bertitik tolak dari dalam hati sendiri juga..apa yang me luahkan ini bukan bermakna me seorang yang sempurna dari segi pemakaian tetapi me masih cuba untuk menjadi kaum Hawa yang tahu menjaga aurat..in sha Allah..
Mari kita doakan semoga kita semua di lindungi dari azab api neraka

p/s : jangan biarkan arus perkembangan zaman menenggelamkan agama kita :)

2 comments:

  1. hm.. susah jgk. tapi mcm tak best la ckp penjawat awam je.
    sbb ktorg yg swasta ni lagi laa.. haha.
    :) singgah sini. jemput join Ga ye

    ReplyDelete
  2. xkira kerja awam ke swasta ke bekerja sendiri ke aurat tetap sama..mungkin pendapat dalam surat khabar tu lahir dari apa yang dia nampak depan mata..mungkin itu satu teguran secara rambang yang boleh di buat :)

    ReplyDelete

Copyright by ungutinta.blogspot.com