Semuanya naik harga


Kesian budak sekolah tu kan tak dapat beli makanan di kantin sebab harga makanan mahal.
Kenapa perlu naikkan harga makanan di kantin sekolah?Budak-budak sekolah berapa la sangat bawa duit belanja ke sekolah..
Apa salahnya, kurangkan sedikit kuantiti makanan dalam pinggan atau kecik kan sedikit saiz kuih muih tanpa perlu naikkan harga makanan yang di jual...ini hanya pendapat me la...
Mak ayah pun pening nak bagi duit belanja sekolah kat anak-anak...berkira-kira takut lari budget perbelanjaan bulanan.Tetapi ada juga ambil inisiatif sediakan bekal makanan untuk anak-anak bawa ke sekolah.Sekurang-kurangnya dapat la jimat sedikit kan...
Dari sekarang ni la kita kena ajar anak-anak supaya berjimat dalam berbelanja.
"Meluntur buluh biar dari rebungnya"

p/s : teringat zaman sekolah dulu, tiap-tiap hari bawa bekal makanan ke sekolah :)




3 comments:

  1. mmg xpttkan peniaga kantin nie..diorang dapat kontrak bukan main banyak tp buat naya kat murid sekolah plk..huhu

    ReplyDelete
  2. budak sekolah pon jd mangsa keadaan..mmg kena bawakkan bekal utk anak2..

    ReplyDelete
  3. Bekal is one of the way to hinder this problem. Tapi kalau semua bawak bekal bankrup lah kantin. kekeke.. :)

    ReplyDelete

Copyright by ungutinta.blogspot.com