Ohh Adik

Alhamdulillah...segala puji bg Allah..me harap semuanya berada di dalam keadaan yang sihat dan ceria selalu..untuk entri kali ini, me nak share satu kejadian yang lucu yang berlaku dalam keluarga me sendiri...kejadian ini berlaku sewaktu me n keluarga berada di dalam kereta... ~~adik bongsu me pergi lawatan ke Cameroon Highland, so ayah me bagi la duit belanja dan pesan tak payah beli apa-apa,gune duit itu untuk beli makanan..maka,kisahnya bermula, bila adik bongsu me telah menelefon ayah me...(ayah me buka loud speaker masa perbualan dengan adik me...hehehe)


Adik : Assalammualaikum ayah..
Ayah  :Waalaikummusallam..ada ape?cakap dengan mak lah..
Adik : Alaa..nak cakap dengan ayah nie (me dengar suara mcm sedih je...me tertanya juga dalam hati kenapa pulak nie...)
Ayah : Haa..ada apa?
Adik : Ayah, duit kita tingga...tinggal..tinggal RM 100.00 je nie..
Ayah : Abis tu knp?kan banyak lagi tu...beli apa kat sana?
Adik : Adik beli teh uncang untuk mak, baju untuk angah,ada beli keychain..(tak ada pun apa-apa untuk me kan..huhuhu)
Ayah : Abis tu...
Adik : Esok cikgu mintak RM10.00 untuk bayar tambang naik cruise kat Melaka..tapi adik tak ada RM10.00..nak buat macamane ayah..?
Ayah : Laa..pecahkan je la duit RM100.00 tue..
Adik : Adik sayang la nak pecahkan duit tu..nanti tinggal sikit.. (kitorang yang dalam kereta nie berdekah dekah ketawa..hahaha)


gambar ihsan dr mr.google

Adik me yang bongsu nie first time keluar sendiri..selalunya dia asyik keluar dengan keluarga,so perbelanjaan semua akan ditanggung samada ayah,mak atau me sendiri..bile dia keluar sendiri tu yang jadi kelam kabut nak uruskan perbelanjaan sendiri...hihihi
Moral : kedekut itu biarla bertempat ye...salam sayang dari me

2 comments:

  1. Umurnya brapa thn tu..??
    hahhahaha...syg sgt duitnya..

    ReplyDelete
  2. umur 13tahun..yg bongsu nie kedek sikit..kalu kuar jalan dia mmg sengaja tinggalkan beg duit dia dalam kete..maunye x geram..

    ReplyDelete

Copyright by ungutinta.blogspot.com